Alknor logo

Service og garanti

Service- og dele-behov løses av vårt landsdekkende forhandlernett.

Ala-Talkkari har 12 måneders garanti på Nordtec sine produkter.

Garantitiden for deler som er byttet under garantitiden gjelder frem til den opprinnelige garantitidens utløp.

For at garantien skal gjelde, forutsettes at anvisninger om bruk, vedlikehold og sikkerhet er fulgt.

Garantien gjelder for produksjonsfeil og materialfeil på produkt og tilhørende deler.

Garantien dekker ikke feil og skader som er forårsaket av:

-Normal slitasje.

-Feil bruk.

-Manglende vedlikehold.

-Forandringer og reparasjoner utført uten produsentens godkjenning.

-Ulike styringer eller programvare fra andre leverandører.

-Installasjoner som avviker fra levert produkt eller tilleggsutstyr som er feilaktig montert eller bryter med anvisninger.

-Ytre påvirkning.

-Brytebolter eller andre deler som beskytter produktet mot overbelastning.

-Følgeskader eller kostnader knyttet til driftsstans.

For å handle hos Alk Nor må man være registrert forhandler. Er du forhandler, kan du bare logge inn og bruke bestillingsskjema. Er du ikke forhandler og ønsker å bli det, ta kontakt på : post@alknor.no

Levering av varer gjøres direkte til forhandler. Frakt tilkommer med egne satser. Transport gjøres via vår samarbeidspartner Toten Transport eller direkte fra ett av våre lagre i Siljan, Sande og Sortland. Fulle lass direkte fra fabrikk til forhandler er fraktfrie. Ved mindre kolli gjelder egne satser.

Feil på leveranse må meldes innen 7 dager fra leveringstidspunkt. Defekte deler som dekkes av garanti skal alltid sendes tilbake til fabrikk for undersøkelser. Kontakt Alk Nor for registrering av garantisak. Om undersøkelser viser at garantien ikke dekker den aktuelle delen, kan den etterfaktureres når undersøkelser er utført. Arbeid og reisekostnader om det ikke er avklart spesifikt.

Sluttkunden (forbruker) skal ta kontakt med sin lokale forhandler ved registrering av garantisak. Er man forhandler, tar en direkte kontakt med Alk Nor, som koordinerer prosessen videre. Lånefres kan ordnes etter avtale og behov. En forutsetning for at garanti skal gjelde er at årsaken til skader er undersøkt i samråd med forhandler eller produsent før reparasjon påbegynnes.

Alle forhandlere utfører generell service på solgt utstyr. All nødvendig informasjon omkring hvordan service skal utføres, finner forhandleren i brukermanualen som er vedlagt og følger produktet ved leveranse.

Det er tre RAL-koder som brukes på Nordtecs utstyr.

Sort: RAL 90500

Grønn: RAL 6001

Gul: RAL 1006

Lån av snøfreser ved garanti

Ved driftsavbrudd grunnet feil som dekkes av fabrikksgarantien, stiller Alk Nor as med lånefres i serviceperioden.

Dette må avtales i forkant av reparasjon.